مقالات

رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه ای

امروزه، تطبیق دقیق بین دکوراسیون داخلی و سیستم‌های تأسیساتی در خانه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. کاهش فضای قابل استفاده در منازل و محدودیت‌هایی که سیستم‌های توزیع گرما باعث می‌شوند، از دغدغه‌های روزمره خانم‌ها است. رادیاتور شیشه‌ ای، مشابه یک قاب زیبا، براساس انتخاب یا سفارش مشتری در ساختمان نصب می‌شود و علاوه بر اینکه جزئی از دکوراسیون داخلی ساختمان است، گرمای مطلوبی را به ارمغان می‌آورد. رادیاتورهای شیشه‌ای توانسته‌اند ترکیبی مناسب از گرما و زیبایی را ایجاد کنند. این نوع سیستم گرمایشی، به لحاظ فیزیولوژی برای بدن انسان بسیار مطلوب است و این محصول زیبا می‌تواند یک تابلوی گرمای دلپذیر را به خانه یا دفتر کار شما هدیه دهد.

رادياتور شيشه اي با طرح‌های بسیار متنوع برای هر نوع سلیقه طراحی و به بازار عرضه شده است. رادیاتور شیشه‌ ای برای گرم کردن فضا به آب‌ گرم نیاز دارند که از دیگ، پکیج یا هر منبع گرمایشی دیگر می‌تواند تأمین شود. به منظور استفاده بهینه از فضای داخل خانه، استفاده از رادیاتور های شیشه‌ ای به عنوان راهکاری مناسب از طرف طراحان داخلی توصیه می‌شود. از جمله مزیت های این گونه سیستم ها گرمایش یکنواخت و نصب و نگهداری آسان است. در این گونه سیستم ها به دلیل دبی کم آب درون آن قابلیت استفاده از آبگرم کن های خورشیدی نیز فراهم است. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی این نوع از انواع رادیاتور، نحوه عملکرد، مزایا و معایب آن را توضیح دهیم.

رادياتور شيشه اي چیست؟

رادیاتور شیشه ای می تواند در طرح های مختلف و مطابق با هر سلیقه باشد و به دلیل تفاوتی که در شکل و ظاهر خود دارد، ایده جالب و کاردبری برای افرادی است که به دنبال زیبایی خانه اشان هستند می باشد. با توجه به اندازه کوچک این نوع رادیاتورها، می توان به راحتی از آنها در حمام نیز استفاده کرد. این رادیاتورها اغلب در حمام، سرویس های بهداشتی و یا آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند و علاوه بر تامین گرمایش به عنوان یکی از لوازم دکوری هم شناخته می شوند زیرا ظاهر آن ها با رادیاتورهای معمولی فرق دارد و با دکوراسیون داخلی سازگاری مناسبی دارد. این وسیله به راحتی قابل نصب بر روی دیوار می باشد.

خرید رادیاتور ایران رادیاتور

استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در حمام و سرویس بهداشتی، غیرمجاز و بسیار خطرناک می باشد اما رادياتور شيشه اي به علت ایجاد گرمایشی ایمن بهترین انتخاب برای گرم کردن حمام و سرویس بهداشتی و همچنین خشک نمودن حوله حمام است. آب گرم موردنیاز رادیاتور شیشه ای می تواند به وسیله سیستم های حرارت مرکزی ساختمان ها مانند پکیج، موتورخانه و یا آبگرمکن های خورشیدی تامین شود.

رادیاتور شیشه ای

عملکرد و اساس کار رادیاتور شیشه ای

رادیاتور شیشه ای یکی از انواع رادیاتورها هستند که علاوه بر تامین گرمایش محیط منزل، جنبه زیبایی دارد به طوری که این نوع از رادیاتور شوفاژ را می توان نوعی رادیاتور تزئینی و رادیاتور دکوراتیو در خانه محسوب کرد. به این صورت که تصویر دلخواه مشتری به صورت سفارشی روی شیشه جلوی رادیاتور حک شده و به منزل زیبایی می بخشد. در واقع این تجهیز یک قاب عکس با قابلیت تولید گرما و انرژی می باشد.

رادیاتور های شیشه ای در دو نوع ساخته می شوند. نوع اول از انرژی الکتریکی برای گرمایش محیط استفاده می کند. که روش کار آن ها بسیار شبیه به شیشه گرم کن خودرو است. یک المنت در درون بافت شیشه تعبیه شده است و زمانی که المنت روشن باشد کل شیشه را گرم می کند. شیشه ی استفاده شده در این نوع از رادیاتور جنس سکوریت سخت شده است و عمدتا ضخامت آن 8 الی 10میلی متر است.

رادياتور شيشه اي

این نوع رادیاتور دکوراتیو عمدتا بر روی دیوار ها مونتاژ می شوند و یا به طور مستقیم در کف اتاق قرار می گیرند و در سایزهای مختلف وجود دارند. شما می توانید یک رادیاتور شیشه ای دکوراتیو بخرید که مستقیما به پریز زده می شود و یا رادیاتوری را تهیه کنید که نیاز به سیم کشی داشته باشد. توجه داشته باشید که برای رادیاتور شیشه ای که در حمام نصب می شود لازم است که نصب آن ها با مجموعه مقررات نصب وسایل الکتریکی در محیط های مرطوب مطابقت داشته باشد. برخی دیگر از انواع این رادیاتور های مدرن دارای شبکه های لوله کشی و پره های رادیاتور هستند که پشت قاب شیشه ای قرار گرفته اند و با آبگرم در گردش سیستم گرمایش فضای اطراف را گرم می کنند.

رادیاتور برقی شیشه ای توسط یک لایه رسانای الکتریکی گرما در سطح شیشه ایجاد می شود. الکتریسیته به درون لایه فرستاده می شود و گرما در اثر انجام کار برای غلبه بر مقاومت الکتریکی ایجاد می شود. گرما از طریق امواج مادون قرمز منتشر و ساطع می شود. امواج مادون قرمز که به عنوان امواج گرمایی شناخته می شوند، نوعی از راه های انتقال انرژی از طریق امواج الکترومغناطیس است. امواج مادون قرمز هر ماده ای که در برابر آن قرار می گیرد را ( فارغ از اینکه در فاصله بین منبع و جسم هوا وجود داشته باشد یا نه ) گرم می کند. بهترین مثال برای درک این قانون پرتوهای مادون قرمز خورشید است که بسیار شبیه به رادیاتور شیشه ای است و به وسیله تمامی اشیا جذب می شود و منجر به گرم شدن آن ها می شود.

گرمایی که در رادیاتور شیشه ای با این فرآیند تولید می شود توسط فرآیند همرفت در اتاق پخش می شود. همرفت، در این متن، گرم شدن هوای محیط را توصیف می کند. هوای گرم شده به سمت بالا حرکت می کند به دلیل اینکه دارای چگالی کمتری است و به موجب این، هوای سرد را به سمت زمین می فرستد. این هوای سرد سپس توسط رادیاتور گرم شده و بالا می رود. در نتیجه یک حرکت جابجایی هوا ایجاد می شود و ما را مطمئن می سازد که همه ی هوای اتاق گرم شده است.

مزایا و معایب رادیاتور شیشه ای

رادیاتور های شیشه ای مزایای قابل توجهی دارند، فروشگاه چشمک در نظر دارد که برخی از آن ها را در اینجا برای شما تشریح کند:

پایین بودن هزینه نصب رادیاتور شیشه ای

هزینه های نصب سیستم های رادیاتور شیشه ای نسبت به سیستم های گرمایشی معمولی بسیار کم است. زیرا شما نیازی به نصاب حرفه ای ندارید تا آن را برای شما نصب کند. نصب رادیاتور برقی یک انتخاب عالی است زمانی که شما با جابجایی رادیاتورهای همرفتی مشکل دارید و یا نمی توانید سیستم لوله کشی داشته باشید.

فاقد هزینه نگهداری

رادیاتور شیشه ای هزینه های تعمیر و نگهداری ندارند، بر خلاف بسیاری از دیگر سیستم های گرمایشی، رادیاتور شیشه ای هیچ بخش یا قطعه ای ندارد که نیاز به تعمیر و سرویس شدن داشته باشد.

حمل و نقل آسان

بسیار انعطاف پذیر بوده و سریع می توان آن ها را نصب و یا در صورت نیاز جابه جا کرد. حتی هنگامی که می خواهید از خانه ای اسباب کشی کنید، رادیاتور شیشه ای خود را نیز می توانید به همراه خود ببرید.

کم بودن قیمت رادیاتور شیشه ای

قیمت خرید یک رادیاتور شیشه ای نسبت به سیستم های گرمایش مرکزی گازی پایین تر است. همچنین شما مشتریان عزیز می توانید از طریق سایت فروشگاهی چشمک محصول با گارانتی اصلی و نازلترین قیمت را خریداری فرمایید.

تنوع گسترده

طیف گسترده ای از انتخاب ها پیش روی شماست، رادیاتور شیشه ای و جا حوله ای و جالباسی های روی آن دارای مدل های متنوعی می باشند. اگر رادیاتور شیشه ای شما از جنس “آینه” است، تصویر منعکس شده آن اتاق و فضای خانه شما را بزرگ تر نشان می دهد.

رادیاتور شیشه ای

استفاده از انرژی بهینه

رادیاتور های شیشه بدون اینکه بخشی از انرژی را از بین ببرند؛ تمام گرما را به داخل اتاق تحویل داده و گرما در خانه شما گم نخواهد شد و نیازی به فوم نیست که اتلاف گرما را کنترل کند. رادیاتور شیشه ای مقدار دقیق انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای اتاق مطلوب را محاسبه می کند. بنابراین انرژی زیادی صرفه جویی می شود.

بدون نیاز به سوخت

برخی از رادیاتورهای شیشه ای الکتریکی می باشند و چنین رادیاتورهای شیشه ای نیازی به سوخت مانند روغن یا سوخت فسیلی ندارد و با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر کار می کند. منابع انرژی قابل تجدید، از قبیل انرژی فتوولتائیک و یا باد و … می باشند.

قابلیت تنظیم

ترموستات قابل تنظیم آن کمک می کند تا در انرژی و هزینه ها صرفه جویی کنید. رادیاتور شیشه ای از مقدار دقیق انرژی مورد نیاز برای رسیدن به دمای مطلوب اتاق استفاده می کند. و باعث می شود که شما هزینه های مصرف انرژی کمتری بهره پرداخت کنید. برخی از آنها دارای قابلیت تنظیم گرما یا غیر قابل کنترل هستند، برخی از آنها فقط مستقیما به پکیج گرمایی موجود وصل می شوند در حالی که برخی دیگر دارای قابلیت جابه جایی می باشند. همه آنها دارای جعبه کنترل دقیقی هستند و بسیار نازک هستند. آن ها می توانند روی کف نصب شده یا به دیوار نصب شده باشند.

بی صدا و نیاز به فضای کم

رادیاتور های شیشه ای بی سر و صدا کار می کنند و بدون نیاز به آب، بدون نیاز به روغن کاری، فضای زیادی را اشغال نمی کنند. رادیاتور های شیشه ای در اندازه های مختلفی ارائه می شوند تا مطابق با نیاز های تامین گرمای هر اتاقی باشند.

چاپ طرح بر روی صفحه رادیاتور

در حال حاضر واقعا طیف گسترده ای از طراحی ها برای رادیاتور های شیشه ای وجود دارد در نتیجه ارزشمند است که برای خرید آن وقت صرف کنید تا طرحی را که دوست دارید پیدا کنید.سفارش رادیاتور شیشه ای با طرح های سفارشی فقط زمانی ممکن است که شما تعداد زیادی رادیاتور و یا اندازه بزرگ و یا طرح خاصی در نظر داشته باشید. با رادیاتور مدرن ظرح دار می توانید رادیاتور مورد نظر خودتان را طراحی کنید. بله ، این درست است که شما می توانید رادیاتور های طرح دار مورد نظر خود را طراحی کنید و سپس آن را مورد آزمایش قرار دهید. این رادیاتور های مدرن به این منظور طراحی می شوند که به راحتی با سیستم حرارت مرکزی شما سازگاری داشته باشند.این تجهیزات بدون طرح داخلی چندین طیف از انواع این تجهیزات با طرح های هنری وجود دارد تا بتوانید از میان آن ها انتخاب کنید اما اگر شما نتوانستید طرحی را که مد نظر دارید پیدا کنید، به راحتی می توانید آن را خودتان طراحی کنید. فقط یک تصویر فراهم کنید که رادیاتور مورد نظر شما به راحتی ساخته می شود. صفحه جلویی رادیاتور های شیشه ای قابلیت تعویض دارند در نتیجه می توانید هر هفته یک رادیاتور با طرح جدید داشته باشید. این وسایل خانگی با طرح های هنری می توانند با هر طراحی داخلی موجودی سازگاری داشته باشند و به راحتی می توان آن ها را به عنوان نقطه کانونی اتاق استفاده کرد.

رادیاتور شیشه ای

رادیاتور مدرن شیشه ای

رادیاتور های شیشه ای و حوله خشک کن های شیشه ای بسیار متنوع هستند. برخی از رادیاتورهای شیشه ای دارای ریموت کنترل هستند و می توانند کنترل شوند و برخی کنترلی نیستند. برخی توسط دوشاخه به پریز برق متصل می شوند و برخی دیگر سیم کشی شده اند. آن ها غالبا دارای جعبه کنترل بسیار نازک و کوچک هستند. می توان این نوع رادیاتور را در کف اتاق قرار داد و یا روی دیوار نصب کرد این بدین معناست که می توان آن ها را در جایی نصب کرد که سایر سیستم ها را شاید نتوان در آن قسمت قرار داد.

رادیاتور شیشه ای

معایب رادیاتور شیشه ای

هر وسیله ای هم مزایا دارد و هم معایب و نمی توان از این موارد نیز چشم پوشی کرد. در ادامه به توضیح معایب رادیاتور شیشه ای پرداخته شده است:

شکسته شدن صفحه شیشه ای رادیاتور

رادیاتورهای شیشه ای از شیشه های سختی ساخته شده اند. و همه محصولات تحت آزمایش قرار گرفته اند، اگرچه ما هنوز هم توصیه می کنیم که بر روی آنها ننشینید تا به آنها آسیب جدی وارد نشود. به طور معمول طول گارانتی و ضمانت برای یک رادیاتور شیشه ای باید دو سال پس از خرید باشد و برای برخی از محصولات دیگر ممکن است که بیشتر هم باشد.

ایجاد آلودگی مغناطیسی

میدان های الکترومغناطیسی یک بحث داغ در بین بسیاری از متخصصین سلامتی است و نظریه های بسیاری ارایه شده است که چگونه این امواج بر سلامتی ما تاثیر می گذارند. همراه با رشد فزاینده تکنولوژی بی سیم و تعداد کثیر مطالعات در این موضوع که به مسائلی که به سلامتی لطمه می زنند پیوند خورده است ، این مساله بسیار مهم است که در نظر داشته باشیم چه امکان جدیدی را به خانه خود می آوریم و در مقابل چه تاثیراتی می تواند بر زندگی ما داشته باشد. در بسیاری از موارد میدان مغناطیسی که توسط رادیاتور برقی شیشه ای ایجاد می شود بسیار کمتر از میدانی است که توسط یک لامپ الکتریکی معمولی ایجاد می شود، اما در هر صورت این موضوع به سازنده بستگی دارد، در نتیجه بایستی برای اطمینان این موضوع را چک کرد.

بهینه سازی انرژی در رادیاتور طرح دار

رادیاتور شیشه ای هیچ گونه اتلاف انرژی غیر ضروری ندارند. تمامی گرمای ایجاد شده به محیط اتاق منتقل می شود و هیچ گرمایی توسط سیستم لوله کشی اتلاف نمی گردد. رادیاتور شیشه ای دقیقا همان مقدار از انرژی را مصرف می کند که برای رساندن دمای اتاق به یک مقدار مشخص مورد نیاز است. برنامه های متفاوت عمل کرد دستگاه می تواند شما را مطمئن کند که دستگاه فقط در زمانی که شما به آن نیاز دارید کار کند در نتیجه باعث صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

ملاحظات ایمنی در خصوص رادیاتور شیشه‌ ای

یکی از نگرانی‌های مهم در خصوص ایمنی رادیاتورهای شیشه‌ای این است که اگر شیشه شکسته شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ آیا ممکن است دچار شوک الکتریکی شویم؟ جواب کوتاه است. حتی در صورت شکسته شدن شیشه، شیشه ‌های شکسته شده از طریق فویل PVB بین صفحات جمع می‌شوند. علاوه بر این شکستگی لایه رسانای روی شیشه موجب قطع شدن مدار الکتریکی می‌شود.
به طور استاندارد انتظار نداریم که رادیاتور شیشه ای بر اثر حرارت یا ضربه بشکند، اما با این همه بررسی پیش از خرید و لحاظ برخی ملاحظات ایمنی، مناسب خواهد بود. یکی دیگر از نگرانی‌ها این است که آیا شیشه این رادیاتورها، در برابر شکستگی مقاوم است؟ باید گفت که رادیاتورهای شیشه‌ای از شیشه کاملا مقاوم ساخته شده‌اند. اما با این همه اگر همچنان نگران هستید، می‌توانید از فروشنده درخواست بررسی و امتحان محصول را بدهید. با این حال توصیه می‌کنیم رادیاتور را در یک مکان امن و مطمئن قرار دهید تا آسیب جدی نبیند.

نصب رادیاتور شیشه ای

نصب رادیاتور شیشه ای

زمانی که در حال نصب رادیاتور شیشه ای بر روی دیوار هستید، به طور معمول چهار نقطه بر روی دیوار جهت نصب رادیاتور مورد نیاز است؛ دو تا در بالا و دو تا در پایین. معمولا برای نصب رادیاتور شیشه ای در کف نیاز به دو عدد براکت است اگرچه رادیاتور هایی که در کف نصب می شوند نسبت به نوع دیواری سایز بزرگ تری دارند . اغلب اوقات بسیاری از رادیاتور های طرح دار برای این طراحی می شوند که بتوان آن ها را توسط نزدیکترین سوئیچ تغذیه کرد . این یکی از راحت ترین روش های نصب است در صورتی که دیگر راه ها نیاز به سیم کشی دارند.

خرید و قیمت رادیاتور شیشه ای

رادیاتور های شیشه‌ ای به عنوان نسل جدید رادیاتورها و تجهیزات گرمایشی، در مدرن ‌سازی دکوراسیون داخلی منازل، ادارات و غیره کارایی دارند. به نظر می‌رسد که با ظهور این تجهیزات جدید، باید تکانی به دکوراسیون داخلی منازل خود بدهیم. شما مشتریان عزیز، درصورتی که به دنبال خرید رادیاتور از فروشگاه های معتبر هستید، می توانید به فروشگاه اینترنتی چشمک مراجعه نمایید. در این فروشگاه تمامی برندهای معروف و معتبر مانند رادیاتورهای ایران رادیاتور، رادیاتورهای دانفوس و … عرضه می شود و شما بسته به نیاز خود میتوانید محصول مناسب را با خیال راحت خریداری نمایید.

1 دیدگاه در “رادیاتور شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *